اصغر لطفی 1732 روز پیش
بازدید 5574 بدون دیدگاه

نقد انیمیشن The Angry Birds Movie 2 – پرواز بر آشیانه

در این سال جدید میلادی، دو انیمیشن اکران شده که هر دو دنباله یک اثر به حساب می‌آیند و کسی هم آنچنان انتظار ساخت آنها را نداشته است! واقعیت این است که نه Secret Life Of Pets 2 و نه قسمت دوم انیمیشن Angry Birds عناوینی نبودند که طرفداران بی‌صبرانه منتظر ساخت آنها باشند و اساسا کمتر کسی فکر می‌کرد که این دو اثر به مرحله تولید و ساخت و اکران برسند.

نقد انیمیشن ANGRY BIRDS 2

کمپانی ROVIO‌ زمانی نه چندان دور با ساخت بازی پرندگان خشمگین (Angry Birds) تکانی به بازار بازی‌های موبایلی داد و توانست این برند را به محبوبیت بسیار بالایی برساند. انگری بردز آنقدر بین مردم طرفدار پیدا کرد که سازنده این عنوان منشعبات بسیاری از بازی با کمک برندهای غول دنیا نظیر جنگ ستارگان و ترانسفورمرز هم ساخت. پس از عرضه بازی‌های متعدد از این سری، زمزمه‌های ساخت این انیمیشن نیز از اینور و آنور شنیده می‌شد ولی این موضوعات در حد شایعات باقی ماند تا زمانی که در سال ۲۰۱۶ انیمیشن Angry Birds اکران شد.

نقد انیمیشن ANGRY BIRDS 2

واکنش مردم نسبت به اولین انیمیشن ساخته شده از روی یک بازی موبایلی محبوب، مناسب بود و این اثر توانست ۵ برابر بیشتر از بودجه ساخت خود در باکس آفیس فروش کند و سود هنگفتی به جیب سازندگان واریز کند. با این وجود باید اعتراف کرد که ساخت یک انیمیشن بر اساس این بازی کار سختی بود و در آوردن یک داستان با پتانسیل و کشش نود دقیقه انیمیشن، کاری بود که سازندگان آنچنان درست از پس آن برنیامده بودند.

فروش خوب انیمیشن اول انگری بردز اما کاری کرد که سازندگان به فکر ساخت قسمت دوم این کار نیز بیفتند. اما چالشی که اینجا اتفاق افتاده به فاصله بین ساخت قسمت اول و دوم برمی‌گردد و افولی که در همین عرض سه چهار سال، کمپانی Rovio آن را تجربه کرده است. اگر در سال گذشته این کمپانی بازیسازی و برند پرندگان خشمگینش بیش از یک میلیارد دلار ارزش داشتند، حالا بر اساس آخرین امار منتشر شده ارزشی معادل ۵۰۰ میلیون دلار دارند و منابع خبری می‌گویند که نزدیک به ۵۵ درصد از ارزش این کمپانی سقوط کرده است.

نقد انیمیشن ANGRY BIRDS 2

انیمیشن Angry Birds 2 هم در همین شرایط ساخته شده، شرایط رو به زوال رفتن کمپانی سازنده و کم شدن فروغ ستاره بخت و اقبال برند پرندگان خشمگین و ظاهر شدن رقبای قدرتمند در بازار بازی‌های موبایل. شاید همین موضوع دلیل این باشد که بودجه ساخت قسمت دوم نه تنها ارتقا نیافته بلکه ده میلیون دلار هم کمتر از قسمت پیشین در نظر گرفته شده است. شاید بیراه نباشد که بگوییم در بین سازندگان این اثر، لااقل کمپانی Rovio چشم امید زیادی به این انیمیشن و موفقیت آن در بین مردم و گیشه‌های سراسر دنیا بسته تا بتواند بار دیگر سکوی پرتابی برای برند کمرنگ شده خود پیدا کند.

بعد از خوانش این مقدمه طولانی، بهتر است به خود انیمیشن Angry Birds 2 برسیم؛ عنوانی که داستان آن دقیقا از ادامه قسمت اول آغاز شده و روایتگر جنگ و نبرد تمام نشدنی جزیره پرندگان و جزیره خوک‌های سبز رنگ است. رد (قهرمان این سری که ظاهرش تقریبا به نوعی لوگوی این مجموعه نیز به شمار می‌آید) به همراه دوستان خود همچنان علیه حملات خوک‌ها می‌جنگند و روزی نیست که بین دو جزیره صلح برقرار نباشد.

با اینکه تقریبا تمامی پرنده‌ها از این جنگ همیشگی و بلاهایی که بر سرشان می‌آید ناراضی هستند ولی رد از وقوع این اتفاقات خوشحال است چرا که توانسته از آن شخصیت منزوی و تنهای همیشگی خود فاصله بگیرد و تبدیل به یک قهرمان تمام عیار برای جزیره پرندگان شود. کل کل رد و رییس خوک‌ها، دردسرهای زیادی برای هر دو جزیره آفریده اما به نظر می‌رسد که هیچ‌یک از طرفین قصد ندارد که دست از این لجبازی بردارد و از خر شیطان پایین بیاید.

برچسب ها :

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *