اصغر لطفی 1610 روز پیش
بازدید 12359 بدون دیدگاه

خواص ماسک کاهو برای پوست و زیبایی صورت

ماسک کاهو یکی از ماسک های توصیه شده برای زیبایی پوست صورت می باشد. این ماسک طبیعی برای جوان سازی پوست نیز به کار می رود. برای اثر بخشی این ماسک فوق العاده بهتر است آن را با سایر مکمل ها مورد استفاده قرار دهید.

قبل از اینکه مطلب خواص ماسک کاهو را بازتر کنیم، ابتدا در مورد خواص کاهو توضیح می دهیم. کاهو ویتامین های زیادی را در بطن خود جای می دهد. سدیم، کلسیم، منیزیم، آهن، روی، مس و منگنز به همراه ویتامین هایی نظیر B، A و C از اصلی ترین عناصر موجود در کاهو می باشند.

از این ماسک فوق العاده به عنوان یک رطوبت رسان کمک گرفته می شود. این ویژگی ها به شدت ماسک آلوئه ورا را در ذهن ما تداعی خواهد کرد. در واقع این ماسک نیز جزء ماسک های ضدچروک صورت قلمداد می شود.

ما با بهره مندی از این ماسک ها می توانیم یک لایه محافظتی مناسب در برابر آلودگی ها و عوارض دیگر محیطی ایجاد نماییم. این موضوع به مراتب تاثیر بیشتری بر روی سلامت پوست دارد.

معرفی انواع ماسک کاهو برای از بین بردن چروک پوست

ماسک های کاهو می توانند چالش پیری را به تعویق بیندازند. البته با این مواد طبیعی چروک صورت کلاً به فراموشی سپرده می شود. برای تاثیرگذاری این ماسک فوق العاده باید هفته ای یک بار اقدام کنید. در این صورت تاثیر این ماسک را مشاهده خواهید کرد.

کاهو و عسل

برای تهیه ماسک کاهو و عسل، کاهوی انتخابی خود را در غذاساز یا در مخلوط کن بریزید. برای ادامه کار از یک ظرف شیشه ای کمک بگیرید. ظرف مورد استفاده نباید از جنس پلاستیک باشد. برای پوشش روی ظرف از پارچه ای ابریشمی کمک بگیرید. پارچه ابریشمی را کنار زده و کاهوی له شده را درون ظرف شیشه ای بریزید. در ادامه یک قاشق غذاخوری عسل را به کاهوی میکس شده اضافه و هم بزنید.

این عسل بهتر است در نوع طبیعی تهیه شده باشد. در این صورت به شکل تضمینی از ماسک طبیعی کاهو نتیجه خواهید گرفت. پس از میکس مواد، ظرف شیشه  ای را به مدت ۵ دقیقه در دمای معمولی قرار دهید. در ادامه مقداری خاک رس را به ترکیب آماده شده اضافه و هم بزنید. از ماسک تهیه شده بر روی صورت استفاده و بعد از بیست دقیقه مخلوط را از روی صورت بشویید.

ماسک کاهو و خاک رس برای صورت

روغن زیتون و کاهو

از این ماسک کاهو برای تضمین رطوبت رسانی و جلوگیری از چین و چروک پوست های خشک استفاده می شود. همان طور که می دانید پوست های خشک به مراتب پتانسیل بیشتری برای چروک شدن دارند. برای تهیه این ماسک کاهو، کاهو را به شکل له شده در آورده و در ادامه روغن زیتون را به آن بیفزایید و به خوبی هم بزنید. قطعاً وسیله ای همچون میکسر در فرآیند تهیه ماسک مخصوصاً در مورد سبزیجاتی همچون کاهو میسر و مفید می باشد.

ماسک کاهو و خواص روشن کنندگی

ماسک تهیه شده باید با مقداری آبلیمو نیز میکس شود. در نهایت از ترکیب فوق العاده به شکل ماساژ یا دورانی بر روی صورت استفاده می کنید. توجه داشته باشید این ماسک نباید وارد چشم گردد.

برای اثر گذاری این ماسک به حدود پانزده تا بیست دقیقه زمان نیاز دارید.

برچسب ها :

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *